opbergen lintjes

  • Ria

    Hoi Hoi,

    op dit moment ben ik bezig met het opbergen van alle lintjes, jan heeft allemaal kaartjes gemaakt die precies in een doosje passen, werk wel.

    maar HOE HEBBEN JULLIE DE LINTJES OPGEBORGEN??????????????

    van Tamara weet ik het die heeft namelijk een heeeeeeele lange schap en daaronder heeft ze een stang met allemaal rolletjes lintjes.

    nu heb ik niet zoveel rolletjes maar losse metertjes

    ben benieuwd hoe jullie systeem is.

    groetjes Ria

  • Marrigje

    Systeem schoenendoos (maar dan groter) daar mik ik alles in, netjes opgerold met een elastiekje of speld erin.

    Als ik wat nodig heb, komt de doos op tafel, en ga ik ff rommelen. Echt handig is het niet geloof ik, maar wel leuk. net zoiets als de knopendoos van oma (of van moe, want ik heb er zelf ook zo een)

    Groetjes

    Marrigje

  • MariekeB

    Hoi Ria,

    Bij de Ikea heb ik een stuk of 10 dezelfde voorraadpotten gekocht. Hier heb ik al mijn lintjes en andere draadjes per kleur in opgeborgen. Dus al het roze bij het roze, geel bij geel, rood bij rood, blauw bij blauw, etc. Alleen zwart en wit heb ik bij elkaar en de ‘natuurtinten’, zoals bruin en groen, die zitten ook bij elkaar in een pot. Tja, ik kan wel zeggen dat vooral roze vol zit…. Geen wonder met ene dochter in huis, waarover dus het meeste wordt gescrapt…

    Als ik dus een lintje of iets nodig heb, pak ik de pot erbij en kan ik precies zien welke ik er leuk bij vind en die vis ik er dan weer uit. Voorlopig staan deze potten nog allemaal onder de tafel. Tegen de tijd dat onze dochter naar zolder gaat en haar kamer mijn knutselplekje wordt (plus computerhok, plus opbergruimte, plus logeerkamer…. de kamer is eigenlijk te klein…..) gaat alles op een plank. Staat leuk (denk ik) en ik kan er dan makkelijk bij.

    Succes met alles op rolletjes rollen…. Wat een klus, lijkt me zo (als je tenminste net zo veel lint hebt als ik….). :-)

    Groeten van Marieke

  • Ria

    hoi MariekeB,

    Ben jij DE Marieke B. uit Nijmegen??

    gr Ria

  • MariekeB

    Hoi Ria,

    Nee, die Marieke ben ik niet, ik kom niet uit Nijmegen. Ik woon tewgenwoordig in Wijk bij Duurstede.

    Groetjes van Marieke

  • Ria

    Oke, Sorry,

    ik dacht dat u uit Nijmegen kwam

    want dan zouden we elkaar kennen.

    maar wel bedankt voor de tip,

    al heeft mijn man nu ook een pijpje opgehangen waar de grotere rollen aan kunnen hangen.een heel goed idee, dus.

    en de kaartjes zijn inmiddels allemaal opgerold en het zijn nu 2 goed gesorteerde doosjes geworden in plaats van een grote rommelbak,

    er valt nog veel meer te organiseren maar het begin is er.

    fijne zondag

    groetjes Ria

  • Tamara

    hoi Ria.

    Buiten die stang om heb ik nog een lade vol met kaartje lint op kleur gesorteerd. Na de vakantie zolderreorganisatie en dan kom je weer scrappen he? Heb zo'n mooie foto's van Nick en Simon.

    Gr. Tamara

  • Ria

    Ben je er geweest dan??

    Super, was het gezellig??

    gr Ria

  • Tamara

    Ja ik stond om half 6 in de rij om naar binnen te mogen en ze kwamen om 10 uur. Maar het was super…

    Groetjes Tamara

  • @nnemarie

    Hoi Ria ,

    ik heb hetzelfde systeem met rolletjes op een stang en alles wat geen rolletje heeft zit op stukjes piepschuim .Daar heeft mijn man met de boormachine rondjes van gemaakt (diameter 5cm) werkt perfect!